Sunday, July 18, 2010

UiTM alor gajah, melaka...


assalamualaikum...nie lah tmpat aku bljr skrg..kt cni gak aku akan abeskan mase 3 tahun = 6 semester dlm diploma in business studies..aku amek course business management..nk jd business woman la konon2 nyer..xtau la kalo smbung lg 3 or 4 thn kt cni utk degree lak..hish..xsanggup aku..dok kt cni pnt gilerw tau x..starting aku dtg cni, 26 jun 2010...dgn smgt yg diberikan oleh mama,abah,family dan juge si dia,aku kuatkan hati melangkah ke cni...aku g melaka seari b4 tuh sbb tkot lmbt..dok kt chalet kt tanjung bidara..tepi pantai..besh!tp xsmpt mndi sbb smpai sane jer,ari da gelap..kcewa..tp xpe..niat aku dtg cni nk bljr..

pandanglah lihatlah mataku yg bengkak...

minggu first ialah minggu orientasi atau kt cni dipanggil minggu destini siswa (MDS)..ari first pas daftar jer da start MDS tuh..mule2 nmpk cam best sbb nmpk menarik aktiviti2 nyer...tetapi sangkaanku meleset same skali...mlm tuh tdo pkul 2 pg n kne bangun pkul 3 pg..bayangkan brpe lame aku ido time tuh slame sminggu...mate xya kire ar btape bgkak time tuh...smpaikan time tgkp gmba utk matrix card pown mate bwh nmpk lebam gilerw!rosak gmba!time minggu MDS tuh berlangsung,tido time crmh tuh xya kire la brpe byk kali..smpaikan PM2 kt ctu bengang n terpakse wat satu pendekatan di mana mereka terpakse tgkp gmba dak2 yg tido nie..


minggu MDS tamat,hati berasa sgt lega..

first time g kelas,hati nervous..tkot xley nk survive dgn jadual2 yg pack n aktiviti2 lg..tp aku tabahkan ati...aku kne bljr rjin2..cewahh!haha..

aku ditetapkan masok kls DBS1A..wah..kls yg first antare sumer dak2 business..im the luckiest one!huhuw!dak2 kls aku de 34 org..rmai kan cam skola2 dlu..hahaha..dlm first two weeks nie cam okey jewp..tp xtau lah pasnie kan..hahahaha!wish me luck oke..mintak2 la boley survive kt cni... :DD
sekian..wasalam..


luv , anem

No comments:

Post a Comment